LEAN Commerce trainingen

Op deze pagina staat het overzicht met ons trainingsaanbod. De trainingen zijn klassikaal en worden op diverse locaties verzorgd. In het evenementen overzicht vindt u deze terug.

LEAN Commerce awarenes

lean-awareness1Frankwatching.com heeft onderzocht dat het koopproces van klanten sneller wijzigt dan dat bedrijven hierop inspelenDe firma Gartner (www.Gartner.com) doet er nog een schep bovenop met het vooruitzicht dat in 2020 de klanten 85% van de relaties met ondernemingen managen zonder tussenkomst van een persoon van het bedrijf.

Deze stellingen vragen om een andere marktbenadering.

Stop met verkopen!

Onder het motto “Stop met verkopen, help de klant met kopen!” geven we tijdens de bijeenkomst voldoende stof tot nadenken om met bovenstaande veranderingen om te gaan.
Voor een uitgebreide beschrijving van de LEAN Commerce awareness bijeenkomst en de mogelijkheid om in te schrijven, klik hier.

1-Daagse workshop LEAN Commerce

1-dag“Hoe creëer ik meer tijd om klanten te helpen met kopen”? “Hoe bind ik mijn klanten?” Deze vragen lopen als rode draad door de workshop. Op een praktische en pragmatische manier leggen we de basiselementen uit van de LEAN filosofie en hoe je die kunt verankeren in je dagelijks commerciële werk. Tijdens de workshop gaan we dieper in op de echte toegevoegde waarde van de “adviseur” en hoe je die toegevoegde waarde gaat inzetten om je te onderscheiden van de concurrentie. Met de “LEAN Commerce Guideline” help je de klant na te denken over de langere termijn en vertaal je dit in concreet stappenplan uitgezet in de tijd. Uit ervaring weten we dat deze methode veel vertrouwen geeft en klanten bindt. Niet omdat jij dat wilt maar omdat ze dat zelf willen!

Voor een uitgebreide beschrijving van de 1-daagse workshop, de kosten en de mogelijkheid om in te schrijven,  klik hier.

2-Daagse workshop LEAN Commerce
2-dag

Nadat we ons bewust zijn geworden van het verbeterpotentieel tijdens de 1-daagse workshop, gaan we 2de dag dieper in op de bewezen verkoopaanpak “het verkoophuis”. Tijdens deze dag leer je aan de hand van de basiselementen uit het verkoophuis je klanten over de drie verschillende assen te adviseren, het proces, de mens en benodigde technologie. Immers een oude organisatie met nieuwe technologie is een dure oude organisatie en goede mensen in een matig of slecht systeem worden vanzelf slechte mensen! Je leert om samen met de klant zijn proces te ontrafelen en door te dringen tot de kern van zijn vraagstuk. Je bent in staat om de klant zelfstandig te adviseren op het gebied van je bevindingen en deze op een effectieve wijze te presteren (A3 methode). Ook kun je je aanbevelingen onderbouwen met een Return On Invesment (ROI). Je kunt deze kennis uiteraard ook gebruiken om het verkoopproces van je eigen organisatie onder de loep te houden! Voor een uitgebreide beschrijving van de 2-daagse workshop, de kosten en de mogelijkheid om in te schrijven, klik hier.

5-Daagse LEAN Commerce training

training-sessionDe eerste 2 dagen van de training zijn gelijk aan de 2-daagse workshop LEAN Commerce. In die 2 dagen hebben we geleerd hoe de LEAN filosofie ons kan helpen in het dagelijkse werk. Ook hebben we geleerd om ons te onderscheiden van de concurrentie door samen met de klant over de horizon heen te kijken en zijn we in staat om onze bevindingen op een effectieve manier te presenteren.

De derde dag staat in het teken van samenwerken. Hoe creëren we flow in ons verkoopproces zodat de doorlooptijd voor klanten wordt gereduceerd? Hoe zorgen voor zo min mogelijk oponthoud voor de klanten? Hoe gaan we onze tijd besteden als er geen klantvraag is (pull)? We benoemen de grootste valkuilen en leren effectieve manieren om in contact te komen met potentiële nieuwe klanten. De opgedane kennis moet geborgd worden zodat de kennis overdraagbaar wordt en we kunnen blijven verbeteren.

Tijdens de vierde dag behandelen we doelstellingen, forecasting en marketingcommunicatie. Zijn de doelstellingen in lijn met de klantwaarde en hoe kunnen die doelstellingen en forecasting je helpen bij het stellen van prioriteiten? Hoe kan marketingcommunicatie je helpen om klantwaarde te leveren?

Dag 5 is D-day! Aan de hand van een praktijkvoorbeeld gaan we de opgedane kennis bundelen met de aanwezige commerciële ervaringen en bereiden we een plan van aanpak voor. Nadat we praktische presentatietips geleerd hebben, is het tijd om voor het klantpanel acte de présence te geven.

Voor een uitgebreide beschrijving van de LEAN Commerce training, de kosten en de mogelijkheid om in te schrijven, klik hier.