LEAN Commerce Procesanalyse

Het primaire doel van de LEAN Commerce Procesanalyse is het opsporen van verspillingen in het proces. Onder verspilling verstaan we; correctie, transport, beweging, wachten, overbewerking, overproductie, voorraad en talent. De verspillingen toetsen we continu over de assen; het proces, de mens en de technologie.

waardestroom analyse

De LEAN Commerce Procesanalyse start met het in kaart brengen van de toegevoegde waarde voor de klant. Met andere woorden: Welke waarde moet geleverd worden voor de klant als output van het proces? Dit noemen we de klantwaarde. De klantwaarde is het vertrek -en eindpunt van het proces. De procesanalyse is een groepsactiviteit met de betrokken personen uit het proces.

De LEAN Commerce Procesanalyse bestaat uit de volgende activiteiten:

  • Introductie presentatie
  • Effectiviteit check
  • Waarde bepalen
  • Waardestroom analyse
  • 1 op 1 gesprekken met de medewerkers (vaststellen talenten)
  • Floorwalking (zien is geloven)
  • Technologie onderzoek
  • Brainstormen
  • Rapporteren

De output van de LEAN Commerce Procesanalyse is een rapportage met de bevindingen en verbetervoorstellen. De verbetervoorstellen worden onderbouwd met cijfers (ROI) waardoor het stellen van prioriteiten eenvoudiger wordt.

De verbetervoorstellen hebben betrekking op het verhogen van de klanttevredenheid (kwaliteit omhoog 20%-30%, doorlooptijd omlaag 40%-70%) en de efficiëntie (kosten omlaag 10%-30%).

Voorafgaande de LEAN Commerce Procesanalyse kan een LEAN Commerce Quickscan uitgevoerd worden. Deze Quickscan geeft u binnen een dag antwoord op de vraag waar er mogelijk verbeterpotentieel aanwezig is. Met het uitvoeren van de Quickscan zijn we ook in staat u een passend aanbod te doen op basis van een vaste prijs.

Bent u benieuwd waar het verbeterpotentieel in uw organisatie zit? Neem contact met ons op. We kijken graag samen met u naar de mogelijkheden!